Myter om graviditet og mangetrening

Vi hører mye rart om graviditet og magetrening!

Ingen magetrening etter 12 uke er ikke helt riktig. Og at stramme magemuskler gir liten plass til barnet og hemmer fødselen stemmer heller ikke. Tvert i mot er godt trente magemuskler gode å ha med seg inn på fødestuen.

Men etter hvert som ukene går og magen vokser må du nok velge andre øvelser enn tradisjonelle sit –ups og crunhes.

 

GODE MAGEØVELSER FOR DEG SOM ER GRAVID:

  • Katten

Stå på alle fire og dra magen inn mot ryggsøylen.

  • Omvendt sit – ups.

Sitt på rumpa, trekk inn navelen og len deg bakover til du kjenner at magemusklene spenner seg.

  • Planke – rett og skrå

Hold kroppen rett som en planke, trekk inn navlen. Blir det tungt kan du sette knærne i gulvet. Legg merke til at øvelsen kan gjøres både å albuene og på strake armer. Her har du en øvelse som kan gjøres selv om magen vokser.

Shutterlock

5BF22C14-DA02-4F52-AF8454301CF1FE7B-32F29A7F-D332-4309-B37ED81E0B3FB11B

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>